Isnin, 28 Februari 2011

Sajak Kosong...





p/s: Gambar Sekadar Hiasan...



Kalau engkau hendak menemui aku
 Turutilah jalanku jangan jalanmu
 Jalanmu jalan nyata
 Jalanku jalan rasa...

 Berjalanlah engkau pada jalanmu
 Dan aku akan berjalan pula pada jalanku
 Usahakan kita sejalan, engkau dan aku
 Supaya tercapai yang dituju

 Kalau engkau mengatakan kita sejalan
 Engkau harus dapat membuktikan
 Bukti yang dimaksudkan
 Ialah kesanggupan untuk menurutkan

 Engkau mempunyai keinginan
 Aku mempunyai kesanggupan
 Engkau di luar aku di dalam
 Tempatmu di kiri aku di kanan

 Berjalanlah engkau pada jalanmu
 Untuk menjumpai aku lebih dahulu
 Dalam perjalanan kita bertemu
 Engkau dan aku

 Aku yang engkau jumpai di perjalanan
 Tidak akan engkau perdapat, kalau engkau tak tukar haluan
 Kerana di saat itu aku ke luar engkau ke dalam
 Dan untuk mendapat aku, jalanku yang akan diturutkan

 Berjalan pada jalanku
 Bererti engkau bersertaku
 Dengan jalan itu engkau akan mengenal aku
 Aku yang selama ini terahsia bagimu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan