Khamis, 17 Mac 2011

Qadha Qadar Tuhan yang engkau perlu terima...

1. Jenis kelamin - ada operasi untuk mengubah kelamin sex. Tapi tidak boleh mengubah roh (spirit) orang berkenaan. Terimalah dirimu, apakah engkau wanita ataupun lelaki.

2. Ibu bapa - Tidak ada yang mahu memilih dilahirkan oleh orang tua yang mana dia mahu. So, you must respect your parents!! Apakah orang tuamu seorang pemabuk, penjudi, pelacur, pembunuh sekalipun, you must respect them!!

baik atau buruk, itu adalah kehidupanmu nanti. Your kids won't respect you, is it terrible?

3. Hari kelahiran - Sudah ditetapkan oleh Tuhan, sebelum dunia dijadikan.Amazing? But it's true.

Jangan menyesal, mengapa engkau lahir ke dunia tapi disia-siakan oleh orang yang kau kasihi. Tuhan merancang tujuan untukmu.

4. Fizikal - Kalau RAMBUT engkau keriNting. Kalau hidungmu tak mancung, terima lah itu. Saya banyak melihat orang yang mengubah bentuk wajahnya, apakah itu memancungkan hidung, bulu matanya dicukur licin, dll, jadi lebih buruk dan tidak natural.

5. Masa lepas - Ini juga sudah ditetapkan oleh Tuhan.

Jangan melihat ke belakang, hanya membuat engkau "frozen" - can not do anything! Look to the future and see how good it is.

6. Kedudukan dalam keluarga - Apakah engkau anak bongsu, sulung, atau tengah, you can not change it. Nikmati dengan seadanya.

7. Suku bangsa / keturunan - Menyesal jadi bangsa yg selalu dihina lemah dsb. Juga jika ingin berkahwin perlu adat yang mahal dan susah? Atau engkau ingin jadi orang berketurunan atasan yg selalu dipandang . So, do the best in your job, jangan khianat dan cubalah menolong untuk memperbaiki bangsa mu sendiri.


Terimalah dirimu apa adanya, seperti Tuhan menerimamu.

Memang dunia melihat rupa, tapi Tuhan melihat hati.

engkau harus menerima apa yang sudah Tuhan berikan padamu.


Sekian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan