Rabu, 20 Oktober 2010

HARGA YANG PERLU DIBAYAR...

Adakah kerana KEGHAIRAHAN aku mengejar MATLAMAT itu, dalam masa yang sama aku  MELUKAKAN mereka-mereka yang berada di SEKELILINGku?

KADANG-KADANG ada HARGA YANG PERLU DIBAYAR...

-Ada yang perlu DIKORBANKAN.
-Ada yang perlu DILUPAKAN.
-AKU Belajar menjadi DIRI AKU SENDIRI.

Dan barangkali aku bukanlah GERGASI yang boleh kamu DUDUK DIBAHUNYA untuk aku bawa bersama dalam LANGKAHNYA YANG BESAR. Tetapi aku mungkin HELANG yang MENYAMBAR dan MEMUSNAHKAN. Terbang TINGGI SENDIRI.

Kerna dalam hati aku 
TIADA KAMU & TIADA KAMU & TIADA KAMU
Yang ada cuma ALLAH SWT dan FIRMAN-FIRMANnya...

Dan aku takut menjadi manusia 
Tidak Punya EMOSI, 
Tidak Punya Rasa, 
Tidak Punya Tawa dan 
Tangis serta Tidak punya Cinta...

Cuma punya KEGHAIRAHAN mengejar TUHAN. Cuma punya KEGILAAN MENCARI KEREDHAANNYA.

Adakah itu KEPUASAN?

Kerna bagi aku, di masa ini, KEGILAAN MENCARI CINTANYA & KEREDHAANNYA itu membuat aku PUAS. Membuat aku GEMBIRA. Dan aku tidak berhenti disini. Aku Orang yang DAHAGA.
DAHAGA APA? DAHAGAKAN CINTA ILAHI...

Dan KEPUASAN HATI aku adalah DALAM AKU BERJUANG & MENYAMPAIKAN...
Ya dalam aku BERJUANG & MENYAMPAIKAN walaupun aku terpaksa MEMBAYARNYA DENGAN SATU HARGA.

Tetapi adakah PERJUANGAN aku ini MENGGEMBIRAKAN kamu?

Adakah ini yang kamu MAHU DARI AKU?

Adakah ini  rasa HATIMU PADA AKU?

Aku tidak tahu. Kerana MATAKU & HATIKU tidak lari dari MATLAMAT itu.

Tetapi JUJUR aku ingin tahu APA RASA HATIMU….

Kerana barangkali kau juga adalah HARGA YANG PERLU AKU BAYAR...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan